Wanneer is het museum geopend?
di – zo 10:00 – 17:00 uur. Het museum is ook op maandag geopend tijdens schoolvakanties, zoals vermeld worden op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schoolvakanties
Op de volgende dagen is het museum gesloten: Eerste Kerstdag, Nieuwjaarsdag, Koningsdag.

Mag ik mijn tas meenemen het museum in?
Alleen kleine (!) handtassen zijn toegestaan in het museum. Overige tassen kunt u in de gratis garderobe achterlaten, hier zijn ook kluisjes beschikbaar.

Wat zijn de wachttijden voor de kassa?
Om lange wachtrijen te voorkomen kunt u een kaartje kopen bij de kaartautomaat bij de ingang of online via onze website een e-ticket bestellen. 

Heeft u een probleem met de ontvangst van e-tickets via onze website? Dan kunt u de volgende dingen doen:

  1. Controleer uw spambox. In sommige gevallen wordt de bevestigingsmail met de tickets gezien als 'spam' en komt deze terecht in uw spambox.
  2. Maak een print van de bankgegevens van uw online betaling. Bij overhandiging van dit betalingsbewijs krijgt u bij de kassa van ons museum uw tickets uitgereikt. 

Wanneer hoef ik niet langs de kassa?
Wanneer u een ticket bij de kaartautomaat of een e-ticket heeft besteld kunt u direct doorlopen naar de poortjes. Ook wanneer u in het bezit bent van een museumkaart kunt u direct door de poortjes. Wanneer u lid bent van Stichting Vrienden NMM, een Defensie-, veteranen-, Militaire Oorlogs- & Dienstslachtoffers (MOD), of postactievenpas, ICOM-pas of ledenpas Vereniging Rembrandt heeft, kunt u in 2017 op vertoon van deze pas bij de kassa één ticket halen. 

Zijn er speciale voorzieningen voor?
Mindervaliden: Voor mensen die slecht ter been zijn, is er een beperkt aantal rolstoelen te leen op ons parkeerterrein. Ze werken met een muntsysteem, waarbij u een muntstuk van
€ 1,- als borg inwerpt, dat u terugkrijgt als u de rolstoel terugplaatst. Winkelwagenmuntjes werken helaas niet. Tip: neem zelf een kussen mee voor in de rolstoel.
Verder zijn er speciale toiletten en is het museum geheel rolstoel toegankelijk.
Baby's en jonge kinderen: bij de kassa kunt u vragen om een buggy. 

Is er een garderobe/zijn er kluisjes aanwezig?
Alleen kleine handtassen mogen mee het museum in. Er is een gratis onbewaakte garderobe waar u uw tas of rugzak kunt achterlaten in een kluisje. Er is geen mogelijkheid grote koffers mee te nemen. 

Mag ik foto's maken in het museum?
Het is niet toegestaan foto- en filmopnamen te maken waarbij gebruik wordt gemaakt van een statief. Lampen en flitsapparatuur zijn niet toegestaan in de donkere ruimtes van het museum. Voor het gebruik van een statief kan een aanvraag worden ingediend bij het NMM (minimaal 2 weken van tevoren, via info@nmm.nl).

Is er WiFi beschikbaar?
In het NMM is gratis WiFi beschikbaar. Maak in het museum verbinding met 'Nationaal_Militair_Museum'

Hoe lang zijn tickets geldig?
De tickets zijn een jaar lang geldig. De aanschafdatum staat op het ticket vermeld.

Kan ik een ticket ruilen of mijn geld terugkrijgen?
Het is niet mogelijk een ticket te ruilen of geld terug te ontvangen.

Kan je aan de kassa toegangstickets voor een andere dag kopen?
Het ticket dat u koopt is altijd een jaar geldig. 

Is het mogelijk bij de kassa een museumkaart te kopen?
U kunt bij het NMM aan de kassa de museumkaart kopen. Op www.museumkaart.nl kunt u online een kaart bestellen. 

Kan ik met creditcard of een andere betaalpas betalen?
Aan de kassa, in het restaurant en de espressobar en de winkel kan alleen contant of per pin betaald worden. 

Kan ik voor of na openingstijd een exclusieve rondleiding boeken?
Voor informatie over exclusieve rondleidingen of ontvangsten voor of na openingstijd kunt u contact opnemen met onze reserveringsbureau via reserveringen@nmm.nl of 085 - 0036 000.

Wat moet ik doen wanneer ik niet weet hoeveel personen er in de groep zitten op de dag van bezoek?
Wij raden u aan een inschatting te maken omdat u vantevoren moet boeken en betalen bij een groep van meer dan 15 personen. Deze tickets kunnen niet geretourneerd worden maar zijn wel een jaar geldig.

Kan ik mijn teveel bestelde e-tickets voor een ander bezoek gebruiken?
Toegangstickets die u niet gebruikt heeft zijn geldig tot de op het ticket vermelde vervaldatum. Deze tickets kunt u bij een volgend bezoek dan gewoon gebruiken.

Ik heb geen creditcard of zakelijke rekening en kan dus geen e-tickets kopen. Kan ik dan toch reserveren voor een groep?
Nee, u kunt voor groepen uitsluitend online reserveren en direct betalen met iDEAL. U kunt niet op rekening betalen.

Wat als ik op het laatste moment moet doorgeven dat mijn groep vertraagd is?
Als uw groep op het laatste moment vertraagd is (meer dan een kwartier na boekingstijd), dan is uw capaciteitsreservering verlopen en is het mogelijk dat u moet wachten bij de ingang tot er ruimte genoeg is in het museum. U kunt telefonisch contact opnemen met de informatiebalie om uw vertraging door te geven: 085 - 003 6000.

Zijn honden toegestaan in het museum?
Nee, honden (en andere huisdieren) zijn niet toegestaan in het museum tenzij dit honden zijn voor mensen die hulpbehoevend zijn. 

Lees hier ook onze huisregels

Deel deze pagina

Let op: wij gebruiken cookies en vergelijkbare technieken om uw bezoek aan onze website zo aangenaam mogelijk te maken en om u relevante boodschappen te tonen. Als u verder gaat op onze site, gaat u akkoord met het plaatsen van cookies.